2017-08-03 07:07

Évről évre egyre többen vásárolnak online

Évről évre egyre többen vásárolnak online

A Gemius – eCommerce kutatásának keretein belül – megvizsgálta, hogy a 15 évesnél idősebb magyar internetező lakosság hol, mit, miért, mennyiért vásárol az interneten. Az online vásárlás egyre elterjedtebb, míg 2016-ban a megkérdezettek 49%-a mondta, hogy szokott interneten termékeket, szolgáltatásokat rendelni, ez 2017-re 61%-ra nőtt. Egyre fontosabb tehát ismerni a vásárlók szokásait, motivációit és az online piactér működését.

Mind a magyar, mind a külföldi oldalakon többen vásárolnak. 2016-ban külföldi e-kereskedelmi weblapokon 23%, idén már 27%. Magyar oldalakon jobban nőtt a vásárlási kedv, 44%-ról 53%-ra változott. Az online shopperek ötöde havonta többször is rendel az internetről.

Vásárolt termékkategóriák

A legszélesebb kör által vásárolt termékkategóriák a melegétel, a könyv-zene-film, a ruhák, kiegészítők és a különböző digitális eszközök. A válaszadók leginkább a gyűjtői tárgyak, az élelmiszer és a biztosítás internetes beszerzésétől zárkóznak el.

Potenciálisan vásárolt termékkategóriának azokat tekintettük, amelyeket a válaszadó ugyan még nem vásárolt online, de ha beszerzésre kerülne a sor, nem zárkózna el az internetes rendeléstől. A válaszadók majd fele szívesen venne az interneten bútort és dekorációt, szoftvert és baba-mama holmikat, ha szüksége lenne az adott termékekre.

Okostelefonnal rendelkezők – online vásárlói út

Az okostelefonnal rendelkezők nagyobb arányban vásárolnak online, 81% szokott valamilyen eszközről interneten rendelést leadni.

Az okostelefonosok legnagyobb arányban a termékekről való általános információgyűjtést végzik online (bármilyen eszközön): a legelterjedtebb online tevékenység a konkrét termékek keresése, termékleírások olvasása, termékcsoportról való tájékozódás, ami majd minden okostelefonosra jellemző.

Ezzel szemben a termékeket online már kevesebben rendelik meg, tehát sokszor az interneten való utánajárást offline megvásárlás követi, vagy a nézelődésnél megáll a folyamat. További csökkenés látható a megvett termék kifizetésénél, itt már csak az okostelefonosok 68%-a marad online.

A kizárólag okostelefonon végzett tevékenységek főként a közösségi oldalakhoz, a kommunikációhoz kapcsolódnak. A megvásárolt, vagy a még csak megvásárolni szándékozott terméket megosztók ötöde ehhez csak és kizárólag okostelefonját használja. Népszerű még okostelefonon linkeket küldeni ismerősöknek, családtagoknak, online vevőszolgálattal beszélni és ismerősök megosztásait tanulmányozni.

Maga a vásárlás és a fizetés PC-n realizálódik: Azok az okostelefonosok, akik szoktak online rendelni, vagy online kifizetni termékeket, nagy többségében csak PC-t használnak ehhez (65% és 64%).

A kutatásról: 1152 fős mintával készült, az adatfelvétel ideje: 2017. június 22 – július 7. Az eredmények a 15 éven felüli magyar internetezőkre lettek súlyozva nem, kor, településtípus és végzettség szerint. A kutatás pop-upos kérdőíves módszertannal készült.

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

kutatás

Iparág

Kereskedelem

Ország

Magyarország

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása