2015-02-04 09:18

Hány évesek a Facebook-felhasználók?

A 18–24 éves korosztály legmagasabb arányban Törökországban használja a Facebookot. Az 55 év feletti internetes közönség körében a honlap Dániában a legnépszerűbb. Nézzük meg a Facebook-felhasználók korát az egyes országokban!   2004. február 4-én indult el a Facebook. A Gemius kutatással köszönti a közösségi oldalt tizenegyedik születésnapján, ezért megvizsgálta a Facebookra belépő internetfelhasználók korát. Az elemzés alapjául a 18 évnél idősebb felhasználók 2014. január és november …

A 18–24 éves korosztály legmagasabb arányban Törökországban használja a Facebookot. Az 55 év feletti internetes közönség körében a honlap Dániában a legnépszerűbb. Nézzük meg a Facebook-felhasználók korát az egyes országokban!

 

2004. február 4-én indult el a Facebook. A Gemius kutatással köszönti a közösségi oldalt tizenegyedik születésnapján, ezért megvizsgálta a Facebookra belépő internetfelhasználók korát. Az elemzés alapjául a 18 évnél idősebb felhasználók 2014. január és november között gyűjtött adatai szolgáltak.

 

Kiderült, hogy:

  • hazánk mellett még Dánia az az ország, ahol a 18–24 éves korosztály a legkevésbé látogatja a Facebookot. A korosztályból csupán minden hatodik felhasználó keresi fel az oldalt (átlagosan 16 százalék). Törökországban pedig ebben a korosztályban a legnépszerűbb a közösségi oldal. Itt a 18–24 éves korcsoportból átlagosan minden harmadik felhasználó látogatja az oldalt (31 százalék).
  • 2014-ben a vizsgált országok szinte mindegyikében a 25–34 év közötti felhasználók voltak legnagyobb százalékban jelen a Facebookon, míg a látogatók legkisebb része 55 éves, vagy annál idősebb volt. Kivétel Dánia, ahol a helyzet éppen fordított, azaz a Facebook.com a leginkább az 55 év feletti emberek körében látogatott, és a 18–24 évesek alkotják a legkisebb részét a közönségnek.
  • Az összes vizsgált országban minden negyedik, ötödik Facebook-felhasználó 35–44 éves (19–26 százalék, az egyes országoktól függően).

A kutatásról

Az adatok a gemiusAudience nemzetközi kutatási projektből származnak, melyet a Gemius több mint 30 országban végez, Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.

 

A Gemiusról

A Gemius üzleti tanácsadó cégként adatszolgáltatással, az online hirdetési kampányok menedzselésére vonatkozó megoldásokkal és ajánlásokkal, valamint a weboldalak és felhasználói profilok nyomon követésével és elemzésével foglalkozik. A társaság szolgáltatásait a mindennapi marketing és e-kereskedelmi tevékenység során információforrásként közel kétezer cég alkalmazza az autóipar, a pénzügy, a gyógyszeripar, a távközlés, a kereskedelem, az FMCG- és az IT-iparban, a vezető reklámügynökségek és a hirdetési hálózatok, a médiatársaságok, a kiadók és a hirdetők területén a világ számos országában.

A Gemius Európa, a Közel-Kelet és Afrika 30 országában van jelen. Több mint egy tucat országban a helyi irodák együttműködnek az internetpiac fejlesztése iránt elkötelezett globális és helyi szakmai szervezetekkel. A Gemius vizsgálatait saját módszertani és technológiai infrastruktúrája alapján végzi. A társaság mintegy 300 szakértőt alkalmaz, köztük informatikusokat, matematikusokat, szociológusokat és pszichológusokat. A virtuális valóság 300 billió eseményét elemzi havonta az oldalletöltések és internetezők kattintásai alapján. A vállalkozás a vizsgálatai során az ICC / ESOMAR nemzetközi eljárási kódex szabályait veszi figyelembe. A Gemius 1999-ben alakult. További információ: www.gemius.hu

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

kutatás és infografika

Ország

Magyarország

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása