2014-11-24 08:26

Q3 gyorsjelentés - A hazai internetfelhasználókról

A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon minden negyedik internetfelhasználó 25 és 34 év közötti. Minden negyedik internetező rendelkezik középfokú végzettséggel, és minden ötödiknek van ennél magasabb végzettsége.   Budapest, 2014. november 24. Magyarországon 2014 szeptemberében 5 152 896 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 60,78 százalékos internetpenetráció, amely megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a …

A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon minden negyedik internetfelhasználó 25 és 34 év közötti. Minden negyedik internetező rendelkezik középfokú végzettséggel, és minden ötödiknek van ennél magasabb végzettsége.  

Budapest, 2014. november 24.

Magyarországon 2014 szeptemberében 5 152 896 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 60,78 százalékos internetpenetráció, amely megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (86%) napi szinten használja az internetet.

A legtöbb internetezőt Budapesten találjuk, számuk 1 134 059 fő, ami az internetezők 22 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több mint fele (52,8%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepüléseken pedig 25,2 százalék.

A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,23 százaléka nő, 48,76 százaléka férfi.

A netezők több mint fele (52%) a 18–39 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik, és már elérte a 10 százalékot.

Nézzük meg részletesen, mi a jellemzi a hazai internetfelhasználókat:

Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) –- Gemius, 2014. szeptember (15+, belföldi közönség)

Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) –- Gemius, 2014. szeptember (15+, belföldi közönség)

A toplistán hazánkban is a nemzetközi óriások vezetnek. A Google, a Facebook és a YouTube mellett a legnépszerűbb hazai weboldalak:

Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács (dkt.hu) –- Gemius, 2014. szeptember (15+, belföldi közönség) 

 

A gemiusAudience egy nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius végez több mint 35 országban, Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

kutatás és infografika

Iparág

IT, Média

Ország

Magyarország

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása