Ön itt áll: Sajtószoba -> Archívum

CIB Bank – egy barátságos bank, amely megfelel ügyfelei elvárásainak

2006-07-07

Nem is volt még olyan régen, amikor, ha igénybe kívántuk venni egy bank szolgáltatásait, akkor el kellett mennünk a bankba, vagy legalábbis oda kellett telefonálnunk. Mára azonban a bankok egyre inkább kihasználják egy új kommunikációs csatornában, az internetben rejlő lehetőségeket, hogy kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel. Egyéb dolgok mellett a modern technológia használata, és az ügyfelek igényeihez való rugalmas alkalmazkodás tette oly népszerűvé a CIB Bankot a magyar internet-felhasználók körében.

A CIB Bank a magyar bankpiac szerplője immár több, mint 25 éve, mely a nagyvállalati kör mellett fokozatosan nyitott a kis- és középvállalkozások, valamint a magánügyfelek irányába. A CIB Bank folyamatosan bővíti, és fejleszti szolgáltatásainak körét, amelyet számos rangos elismerés is igazol, mint például Az Év Legígéretesebb Internetes Bankja (2001.), vagy a Az év internetes bankja Magyarországon díj (2002., 2003.).

Az ügyfelek elégedettsége mindenek felett

Annak ellenére, hogy egyre inkább éleződik a verseny a banki szektorban az újabb és újabb, egymással rivalizáló bankoknak köszönhetően, valamint növekednek a banki szolgáltatásokat igénybevevő ügyfelek elvárásai, a CIB Bank jól állja a helyét a versenyben. A bank kérésére a Gemius SA által elkészített tanulmány megmutatta, hogy a CIB Bank ügyfeleinek közel 80%-a elégedett a bank szolgáltatásaival. A CIB szolgáltatásait igénybevevők nagytöbbsége szerint a bank szolgáltatásai ‘egyértelműen magas színvonalúak’ vagy ‘többnyire magas színvonalúak’. A kutatás eredményei azt is megmutatták, hogy a válaszadók a CIB Bankot a második legmegbízhatóbb banknak tartják, míg a legbarátságosabb bankok sorában a CIB az első helyen végzett (1. Ábra). Fontos megemlíteni, hogy a tanulmány során a célcsoportot „CORE”-nak, a az összes válaszadó csoportját pedig „WIDE”-nak neveztük el. A két csoport eredményei a diagramokon is elkülönülnek. A célcsoportot a 18 – 64 éves, középiskolai, főiskolai, vagy egyetemi végzettséggel rendelkező alkalmazottak, vagy vállalkozók képezték, akik közepes, vagy magas jövedelmi szinttel rendelkeznek.

A legmegbízhatóbb bankok sorában a CIB Bank a második helyen végzett, míg a abban a tekintetben, hogy mely bankok kínálnak vonzó hiteleket, illetve széles körben szolgáltatásokat a CIB Bank a harmadik helyet foglalta el. Amennyiben csak a CIB Bank ügyfeleit vesszük figyelembe, elmondhatjuk, hogy legtöbbjük elégedett a CIB által kínált szolgáltatásokkal (a WIDE csoport 85,7%-a és a CORE csoport 84,8% válaszolta azt, hogy a CIB Bank szolgáltatásai ’egyértelműen magas színvonalúak’, vagy ’többnyire magas színvonalúak’). A CIB Bank ügyfelei valamennyi vizsgált szempontból a legjobbnak ítélték saját bankjukat. Érdemes megemlíteni, hogy a CIB által kínált valamennyi szolgáltatás közül a CIB folyószámlákat és a CIB bankkártyákat használják leggyakrabban. Az alábbi ábrán a CIB Bank szolgáltatásai láthatóak, és azok népszerűsége az ügyfelek körében.

Fontos kiemelni, hogy a CIB Bank ügyfelei a CIB Internet Bankot tartják a bank legjobb szolgáltatásának. A Gemius által folytatott kutatás megmutatta, hogy szinte valamennyi válaszadó egyértelműen, vagy inkább elégedett ezzel a szolgáltatással. A CIB24 Call Center szintén elnyerte a válaszadók tetszését, ¾-ed részük szerint ez a szolgáltatás ”egyértelműen magas színvonalú”. Ez az eredmény is mutatja, hogy az emberek igénylik a korszerű banki megoldásokat, amelyek megkönnyítik az ügyeik elintézését. A CIB Bank egy nagy lépést tett előre, hogy megfeleljen a piac növekvő elvárásainak. Szolgáltatásai az interneten mindenki számára rugalmasan elérhetőek helytől és időtől függetlenül. És ezzel kapcsolatban pozitív visszajelzést nyújtott az elvégzett kutatás is.

A teljes jelentés elérhető a www.gemius.hu weboldalon .pdf formátumban.


A kutatásról – A kutatásra a CIB Bank bízta meg a Gemius SA-t. A kutatás egy gemiusAdhoc projekt volt, amelynek keretében véletlenszerűen kiválasztott internet-felhasználóknak mutattuk be a kérdőívet a következő oldalakon: index, iWiw, origo és startlap. A felmérés pop-up kérdőívek segítségével történt 2006. március 13. és 16. között. 3 423, 18 – 64 éves internet-felhasználó töltötte ki teljesen a kérdőívet. 1 859 válaszadó felelt meg a célcsoport követelményeinek, és töltötte ki teljesen a kérdőívet.

Gemius SA – A Gemius SA Közép-Kelet-Európa legnagyobb internet kutatója. A vállalat internetes piackutatást végez 1999-es alapítása óta. A Gemius komplex kutatások széles skáláját kínálja, vizsgálja többek között az internet-felhasználók viselkedését adott weboldalon (gemiusTraffic), illetve szocio-demográfiai profiljukat (gemiusProfile), valamint vizsgálja online hirdetési kampányok hatékonyságát (gemiusEffect). A Gemius Közép-Kelet Európában Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, Litvániában, Lettországban, Észtországban, Romániában, Ukrajnában, Szlovéniában, Horvátországban és Magyarországon végez online kutatásokat.

Töltse le a teljes sajtóközleményt Word formátumban! Töltse le a teljes sajtóközleményt Word formátumban! További információkért forduljon ide: …

Töltse le a teljes sajtóközleményt Word formátumban!További információkért forduljon ide:

Ács Tamás - tamas.acs@gemius.com

Back to list