2015-01-12 09:06

A blogok és hírek a legnépszerűbbek a mobileszközökön

A blogok és hírek a legnépszerűbbek a mobileszközökön. Magyarországon a mobilinternet-felhasználók több mint fele 20–39 éves. Az ötvenes korosztály tölti a legtöbb időt böngészéssel a magyar mobil oldalakon – derül ki a Gemius elemzéséből. Kik is böngészik a hazai weboldalakat mobileszközről? Mennyiben különböznek a vezetékesinternet-felhasználóktól? A blogok és hírek a legnépszerűbbek a mobileszközökön Magyarországon a mobilinternet-felhasználók több mint fele 20–39 éves. Az ötvenes korosztály …

A blogok és hírek a legnépszerűbbek a mobileszközökön. Magyarországon a mobilinternet-felhasználók több mint fele 20–39 éves. Az ötvenes korosztály tölti a legtöbb időt böngészéssel a magyar mobil oldalakon – derül ki a Gemius elemzéséből. Kik is böngészik a hazai weboldalakat mobileszközről? Mennyiben különböznek a vezetékesinternet-felhasználóktól?

A blogok és hírek a legnépszerűbbek a mobileszközökön

Magyarországon a mobilinternet-felhasználók több mint fele 20–39 éves. Az ötvenes korosztály tölti a legtöbb időt böngészéssel a magyar mobil oldalakon – derül ki a Gemius elemzéséből.

Kik is böngészik a hazai weboldalakat mobileszközről? Mennyiben különböznek a vezetékesinternet-felhasználóktól? A Gemius most ennek járt utána, és a hazai eredményeket egy kutatási projektben foglalta össze. Mit mutatnak az elemzések?

A férfiak tovább maradnak a mobilweben

A 2014. szeptemberi adatok azt mutatják, hogy a 15 évesnél idősebb magyar internetező közönség meghaladja az 5,15 millió főt. Tízből négy internetfelhasználó a mobilinternetet választja a hazai weboldalak böngészése során (1,7 millió). Majdnem egyformán népszerű a férfiak (0,89 m) és a nők (0,85 m) körében, de a férfiak közel kétszer olyan hosszú ideig használják a mobilinternetet (átlagosan 2 óra 1 perc havonta), mint a nők (1 óra 11 perc havonta).

Az 50 évesek töltik a leghosszabb időt a mobilneten

Az elemzés azt mutatja, hogy minél idősebbek az internetezők, annál több időt hajlamosak tölteni a hazai oldalak böngészésével mobileszközről. A legtöbb neten töltött időt az 50–59 évesek között regisztrálták (átlagosan 2 óra 12 perc egy hónapban). Ugyanakkor a 15 és 19 év közöttiek használják a mobileszközöket a legkevesebb ideig internetezésre, mindössze 53 percet töltenek ezzel egy hónap alatt.

Mennyi időt töltenek online a tablet- és okostelefon-használók?

Átlagos mobilinternetezéssel töltött idő egy hónapban:

Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács – Gemius mobil panel  (15+ belföldi közönség)

A blogok és hírek a legnépszerűbbek

Az adatok azt mutatják, hogy Magyarországon a helyi híroldalak mobilváltozatai mellett az egyik legnépszerűbb oldal a Blog.hu, melyet szinte minden harmadik mobilinternetező felkeres (590 000 fő). Hasonlóan nagy érdeklődést tanúsítanak az internetfelhasználók a hírportálok mobilváltozatai iránt: Origo.hu (540 000), Index.hu (470 000), Hvg.hu (430 000) és a Hir24.hu (380 000).

A fiatalok nagyobb lelkesedést tanúsítanak

Minden harmadik magyar internetfelhasználó, aki mobileszközön keresztül csatlakozik az internethez, a 20–29 éves korosztály tagja. Összehasonlításképpen: a vezetékesinternet-használók közül minden ötödik tartozik ebbe a korcsoportba

A magyar internetezők hány százaléka csatlakozik a webre?

Forrás: Digitális Közönségmérési Tanács – Gemius online panel, mobil panel  (15+ belföldi közönség)

 

A kutatásról

A kutatás több mint 7500 fős mobil panel adatai alapján készült. Az adatok kizárólag a magyar honlapok mobilváltozataira vonatkoznak, kizárva ezzel minden globális és mobilalkalmazásból érkező forgalmat.

Az adatok forrása a gemiusAudience nemzetközi kutatási projekt, melyet a Gemius több mint 35 országban végez Európában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten. A kutatás célja, hogy az internetfelhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az internetet. A projektet a Gemius saját módszertana alapján és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.

 

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

kutatás és infografika

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása