A Youtube csodája
Annak ellenére, hogy nap mint nap rengeteg olyan haszontalan weboldal készül, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználók videótartalmat töltsenek fel, a YouTube sikere továbbra is töretlen maradt. Mi az oka ennek a sikernek? Krzysztof Majkowski, Gemius üzleti tanácsadója elmondja.
A YouTube készítőinek meg kellett határozniuk az internetes közönség igényeit, és képesnek kell lenniük ezeket pontosan előre látni, hogy a későbbiekben megfelelő döntéseket tudjanak hozni. A weboldal ugyanakkor tökéletes időzítéssel indult el.
A másik ok pedig a zökkenőmentes szolgáltatás – az internetfelhasználók szabadon választhatják meg, pontosan mit szeretnének nézni az oldalon. Annak is megteremtették a lehetőségét, hogy a felhasználók saját készítésű videókat is feltölthessenek és meg is oszthassák azokat másokkal. Ez gyors és egyszerű módja lett a videók terjedésének.
Profi videózás
Az első naptól kezdve a felhasználó dönthette el, hogy mit és mikor szeretne látni. Itt elmondhatták az adott videóval kapcsolatos véleményüket és értékelhették is azt.
A változás, amely a YouTube-on eddig történt, figyelemre méltó. Korábban főként az amatőr videók voltak túlsúlyban, melyek minősége átlagos volt. Mostanra a YouTube lett az egyik legnagyobb csatorna. Azok a videókészítők, akik részt vesznek a partnerprogramjukban és videóikat megosztják, megkapják az esélyt, hogy bevételhez jussanak.
A fejlődés két különböző megközelítése
A YouTube-bal kapcsolatban ne felejtsük el megemlíteni a Vimeo-t. Ez a két oldal nagyjából egyszerre indult. Az alapvető különbség közöttük az, hogy a Vimeo limitálta a közölhető tartalmat és az eredeti produkciókat promóciózta. A YouTube sosem volt ennyire szigorú.
YouTube korszak
A YouTube változtatta meg az internetezők média fogyasztását és egyben az internetezést is. Az online videók iránti kereslet volt az egyik oka annak, hogy a gyorsabb internetkapcsolat iránti igény megnőtt. Ha a technológia nem teszi lehetővé az anyagokhoz való gyors hozzáférést, az oldal nem lett volna ennyire sikeres.
A YouTube-nak - a többi nagy közösségi médiával egyetemben - nagy szerepe van a hatékony kommunikációban. A dél-koreai előadóművész, Psy óriási sikert aratott a 'Gangnam Style' klippel, ami igazán meglepte az oldal fejlesztőit. Ez minden idők legnézettebb videója.