Olvasósarok

Április

A Gemius ebben az évben is felmérte a mobileszközök felhasználóinak szokásait a gemiusMobileTracking kutatás keretein belül. Ki hogyan használja okostelefonját? Tényleg hanyatlóban a Facebook népszerűsége? A nők mennyivel beszélnek többet online ismerőseikkel, mint a férfiak? Áprilisi Olvasósarkunk az okoseszköz-használókat veszi górcső alá.

A nők többet beszélgetnek, a fiatalok bár kikopóban vannak a Facebookról, a 21–29 évesek körében még tartja magát

Az okostelefonon internetezők idejük 42%-át közösségi oldalon, vagy online kommunikációval töltik, átlag heti 6 órát.

nők internetezéssel töltött idejének sokkal nagyobb részét teszi ki a közösségi oldalak böngészése és/vagy az online beszélgetés, 47%-ot, míg a férfiak esetében ez csak 35%. Mivel a nők emellett eleve többet neteznek, a közösségi oldalakon átlagosan hetente több mint másfél órával többet vannak jelen. A férfiak ehelyett nagyobb arányban kutatnak fel információkat, intézik ügyeiket (30%).

15-20 éves korosztály átlagosan hetente közel 12 órát múlatja idejét közösségi oldalakon. Az átlagnál kevesebb időt szánnak információgyűjtésre (17%), sokkal többet szórakozásra, például játékra (30%).

A nők többet beszélgetnek, a fiatalok bár kikopóban vannak a Facebookról, a 21–29 évesek körében még tartja magát

Az okostelefonon internetezők idejük 42%-át közösségi oldalon, vagy online kommunikációval töltik, átlag heti 6 órát.

nők internetezéssel töltött idejének sokkal nagyobb részét teszi ki a közösségi oldalak böngészéseés/vagy az online beszélgetés, 47%-ot, míg a férfiak esetében ez csak 35%. Mivel a nők emellett eleve többet neteznek, a közösségi oldalakon átlagosan hetente több mint másfél órával többet vannak jelen. A férfiak ehelyett nagyobb arányban kutatnak fel információkat, intézik ügyeiket (30%).

15-20 éves korosztály átlagosan hetente közel 12 órát múlatja idejét közösségi oldalakon. Az átlagnál kevesebb időt szánnak információgyűjtésre (17%), sokkal többet szórakozásra, például játékra (30%).

Nem meglepő módon szociodemográfiai változók mentén jelentős különbségek mutatkoznak a közösségi oldalak használata tekintetében is. Példaként a Facebookot górcső alá véve, összességében a válaszadók közösségi oldalon vagy online kommunikációval töltött idejük több mint fele jut a Facebookra.

férfiak idejükből az átlaghoz képest nagyobb hányadot szánnak a Facebookra (58%). A 15–20 évesek töltik itt arányaiban a legkevesebb időt, a közösségi oldalakon való kommunikációjuknak csak harmadát teszi ki. A 21–29 évesek körében még sokkal stabilabban tartja magát a Facebook (57%). Az 50–59 éves korosztály közösségi oldalon való tevékenykedésének pedig háromnegyed részét a Facebook böngészése és a Messengeren való beszélgetés alkotja.

A kutatásról: 1420 fős mintával készült, az adatfelvétel ideje: 2019.01.24–02.04. Az eredményeket a 15 éven felüli magyar internetezőkre súlyoztuk nem, kor, településtípus és végzettség szerint. A kutatásnál pop-upos kérdőíves módszertant használtunk.

A Gemius Hungary Kft. kellemes időtöltést kíván minden kedves Olvasónak!