2016-03-10 10:53

Online trendek 2016-ban

A Gemius szakértője, Marek Molicki beszámolóját olvashatják a legfrissebb online trendekről.

A mobilra optimalizált webshopok tulajdonosai szüntelen kihívásokkal küzdenek. Az üzleti modell alapvető átalakulásának lehetőségével néznek szembe a kiskereskedelmi hálózatok; a jövőben logisztikai központokká és kiskereskedelmi raktárakká változhatnak a hipermarketek. Az állandó elérhetőség előnyei és hátulütői: identitásválságban szenved a Twitter. A Gemius szakértője, Marek Molicki beszámolóját olvashatják a legfrissebb online trendekről.

A tavalyi Cyber Monday még a legnagyobb mobilszkeptikusokat is elgondolkodtatta. A webshopok oldalmegtekintéseinek felét és a tranzakciók 28%-át mobileszközökről indították. De ez nem csak egyszeri alkalom volt. Az eMarketer.com szerint a 14 évnél idősebb amerikaiak 51,2%-a legalább egyszer okostelefonról fog vásárolni a következő évben. A változást nemcsak az okozza, hogy a hordozható eszközök állandóan kéznél vannak, hanem az is, hogy az online boltokat megfelelően optimalizálják a mobileszközökre. Emiatt még a kisebb felbontású képernyőkön is hatékony a böngészés.

A mobilkereskedelem iránt még nagyobb lesz az érdeklődés az Egyesült Államokon és Nyugat-Európán kívül tartózkodó felhasználók körében. Hasonló trendet tapasztalunk a régiónkban is. Mit jelent ez a webshoptulajdonosok számára? Nem elég, hogy a honlapot különböző képernyőfelbontásokra optimalizáljuk. Szükség van arra is, hogy a vásárlás lebonyolítása egyszerű legyen, még a legkisebb képernyőkön is. Triviális lenne? Ha belegondolunk, hogy még mindig rengeteg olyan webshop van, amely a vásárlók legalapvetőbb igényeit sem elégít ki, beláthatjuk, hogy ez létező probléma, amelyre megoldást kell találni.   

A hipermarketek jövője

Maradjunk továbbra is az okostelefonok témájánál, pontosabban a felhasználóiknál. Az Accenture kutatása szerint a fogyasztók fele igényli a real-time promóciókat. A kutatást 10 096 személy bevonásával végezték a világ minden tájáról. Ami összeköti őket, az az, hogy vásároltak hagyományos és online boltban is az elmúlt 3 hónapban. Sajnos csak az eladók 7%-a használt real-time promóciót. A felhasználók tudják, mit akarnak, és milyen eszközön akarják azt. Köztudott, hogy egyre több felhasználó hajlandó megosztani az adatait, ha előnye származik belőle. A kiskereskedelmi láncok menedzsereinek érdekében állna erre odafigyelni, hiszen a jövő egyre mobilisabb lesz. A fiatalok csak azt a világot ismerik, ahol mobileszközök és internet van, és hozzá vannak szokva, hogy mindent meg tudnak venni online. Az idősebb felhasználók is kihasználják az online vásárlás előnyeit. A jövőben arra számíthatunk, hogy a hipermarketek egyfajta logisztikai központok és kiskereskedelmi raktárak lesznek, a vásárlás pedig főként online fog végbemenni. Egyre nő a piacon az impulzusvásárlás aránya, amit a real-time promóció hajt és az okostelefonok a legmegfelelőbb eszközök erre. Mint mindig, most is hangsúlyoznunk kell a logisztika egyre erősödő szerepét.

Twitter – elő a pénzzel

A jelenlegi írás középpontjában a mobileszközök állnak, így érthető, ha a kört egy olyan alkalmazással zárjuk, amelyet leggyakrabban okostelefonon használnak. A Twitter nehéz időket él most. Nemcsak a cég látta távozni a menedzsment kulcsfiguráit, hanem a befektetők is egyre türelmetlenebbek, mondván, „Elő a pénzzel”, ahogy Cuba Gooding Jr. mondta a Jerry Maguire című filmben. A Twitter-használók a #RIPTwitter hashtaggel tüntetnek a tervezett rangsoralgoritmus-változtatás ellen. A krízishelyzetben Jack Dorsey, a CEO tagadta a változtatások egy részét, ami csak olaj volt a tűzre. A Twitter példája jól tükrözi, hogy mennyire oda kell figyelni a nyilatkozatokra, és mennyire nehéz lehet úgy vezetni egy céget, hogy másodperceken belül jut el még a legapróbb információ is a világ minden tájára. Ez persze főként a Twitter saját szolgáltatása miatt van. Mindamellett ha ez a közösségi média lehúzza a rolót, az nem csak a tervezett változtatások és a felhasználók ágálása miatt lesz. Amiatt is, hogy alacsony a bevétel, ami bizonytalan befektetőket eredményez.

Vágólapra> Nyomtatás

A tartalom típusát

vélemény

Még többet szeretne róla megtudni?

Lépjen velünk kapcsolatba

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesüljön az újdonságokról!

Hírlevél olvasása