Kutatás

Kutatás

A Gemius az online világban szerzett széleskörű tapasztalatát a kutatásoknál is kamatoztatja. Ügyfeleink számára széles portfólió áll rendelkezésre, amelyből segítségünkkel kiválaszthatják a céljukhoz legmegfelelőbbet.

Online kérdőíves módszerrel széles elérésű oldalakon bármilyen témában készíthetünk az internetezőkre reprezentatív kutatást. Az eredményeket teljes internetező népességnek megfelelően súlyozzuk nemre, korra, iskolai végzettségre, településtípusra, illetve szükség esetén az internethasználat gyakoriságára. Az internetezők közösségén belül egy-egy kiemelt csoportot is meg tudunk célozni - például egy demográfiai csoportot, vagy egy adott weboldal látogatóit.

Van lehetőség kampányhoz kapcsolódó kutatás lefolytatására is, akár csak online felületen fut, akár több csatornán.

Ha a kampány főleg online zajlik, a Gemius adserverével tudjuk követni, hogy ki látta a kampányt és ki nem. A kutatási szakaszban ugyanazt a kérdőívet jelenítjük meg azoknak, akik találkoztak a kampánnyal (exposed csoport) és azoknak, akik nem (control csoport), majd a kapott véleményeket összehasonlítjuk.

Pre-posztteszt alkalmazható, ha a kampány sok csatornán zajlik, nem csak online, és magas internetpenetrációjú a célcsoport. Ekkor végzünk egy pretesztet a kampány előtt, ahol megmérjük például az adott márka ismertségét, kedveltségét, majd a kampány vége felé még egy vagy két kutatási hullámban megmérjük a változást a preteszthez képest.

Fő módszerünk

Popup kérdőíves módszertan hazai nagy elérésű weboldalakon

  • Nem panelon alapul, így a kérdőívkitöltők nem gyakorlottak a kitöltésben, nem rutinból válaszolnak
  • Nem mindig ugyanazokat az embereket kérdezzük, szélesebb a merítés, nagyobb az esélye többféle vélemény bekerülésének
  • A válaszadók őszintébbek, mint más módszereknél
  • Könnyen targetálható: geo, kor, nem stb.
  • Lehetőség van reprezentatív kutatásra rövid átfutási idő alatt
  • Nem szükséges megvárni több érdeklődő kérdéseit (omnibusz kutatás), egy-egy témára is költséghatékony

Kiegészítő megoldások

  • Desk research
  • Telefonos kutatás
  • Kvalitatív kutatások:
    • online fókuszcsoport
    • mélyinterjú

További információ és ajánlatkérés: contact@gemius.hu

Dobozos kutatásaink

MobileTracking kutatás

A Gemius immár sokadik éve kutatja a mobileszközök felhasználóinak szokásait a gemiusMobileTracking kutatás keretein belül. A tanulmány mélyreható képet fest arról, hogy a magyar internetező lakosság mit és hogyan fogyaszt okostelefonon, táblagépen, okostévén.

A kutatás részletesen bemutatja az okostelefont használók típusait, kitér az eszközpenetrációra, az okostelefonon használt adatforgalomra, alkalmazásokra, fogyasztott tartalmakra. Külön fejezetben foglalkozik a tablettulajdonosokkal és az okostévével rendelkezőkkel.

A legfrissebb kutatásról itt olvashat. A következő kutatás várhatóan 2019 első negyedévében indul. Lehetőség van saját kérdések hozzáadására is, ehhez kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi e-mail címen.

Kutatás megrendelése és további információ: contact@gemius.hu.

Influencer marketing kutatások

Nem jelent újdonságot, hogy a növekvő reklámelkerülés és megosztott figyelem miatt a szokásos hirdetési formákkal egyre nehezebb elérni a célközönséget, különösen igaz ez a fiatalokra, akik a hagyományos csatornákon alig vannak jelen. Az egyre inkább előtérbe kerülő influencer marketing ennek köszönheti sikerét, a témában azonban még mindig sok a feltárandó terület. A Gemius kutatásai minden évben más-más irányból közelítik meg a kérdést, miközben rendszeresen közölnek aktuális toplistákat.

A legfrissebb kutatásról itt olvashat. A következő kutatás várhatóan 2019 első negyedévében indul. Lehetőség van saját kérdések hozzáadására is, ehhez kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi e-mail címen.

Kutatás megrendelése és további információ: contact@gemius.hu.

eCommerce kutatás

A Gemius E-kereskedelmi összefoglalója átfogó képet ad az online piactér működéséről, a fogyasztók vásárlási szokásairól. Végig veszi, hogy melyek a legismertebb webshopok, a legszéleskörűbben rendelt termékek, mely fizetési és kiszállítási megoldásokat kedvelik leginkább a vásárlók. A kutatás feltárja a vásárlási motivációkat és a vásárlás során tapasztalt problémákat. Külön szekcióban foglalkozik az okostelefonnal rendelkezők vásárlási szokásaival, felrajzolva online vásárlási útjukat.

 A legfrissebb kutatásról itt olvashat. A következő kutatás várhatóan 2018 végén indul. Lehetőség van saját kérdések hozzáadására is, ehhez kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi e-mail címen.

Kutatás megrendelése és további információ: contact@gemius.hu.