Online Közönség

Szeretné, ha publikálnánk a munkáját? Ha megfelel bizonyos feltételeknek, örömmel közzétesszük írását, hiszen a mi oldalunk információforrás is egyben.

Ha úgy döntene, hogy megosztaná cikkeinket vagy idézne belőlük, értesítsen minket.

Ha felhasználna részleteket a tanulmányainkból, ne felejtsen hivatkozni ránk.

Amennyiben a publikálás online történik, kérjük hivatkozzon a Gemius-ra ezzel a linkkel: www.gemius.hu, nyomtatott sajtó esetében lábjegyzetben tüntesse fel, hogy az adatok a Gemius-tól származnak.

Közösségi média esetén kérjük, hogy csak a címet és a lead-et tegyék közzé, majd hivatkozzanak az oldalunkra.

Az infografikára vonatkozó szabályok ugyan ezen az elven alapszanak, kérjük figyeljenek arra, hogy az oldalunkon használt képeket csak bizonyos oldalakon tehetik közzé.

  • az internetezők száma és számuknak változása évekre visszamenőleg
  • tematikus csoportok vagy weboldalak felhasználóinak profilja
  • a legnépszerűbb weboldalak
  • egy adott weboldal elérése és adott weboldalak felhasználóinak száma (betekintéssel a szocio-demográfiai profiljukba)
  • a leglátogatottabb weboldalak tematikus csoportok szerint
  • egy bizonyos, szocio-demográfiai jellemzők által definiált felhasználói csoport által látogatott oldalak

Példák:

  • Lettországban a legnépszerűbb közösségi oldal a draugiem.lv. A lett internetezők fele (49%) látogatja (2013. szeptember).
  • 45 óra és 38 perc az az átlagos idő, amit a magyar internetezők online töltenek (2013. július).
  • A cseh internetezők havonta több, mint 25 órát töltenek online, főként fórumokat és közösségi oldalakat böngésznek (2013. augusztus).
  • Több, mint 10 millió lengyel internetező használ online térképeket és helymeghatározó eszközöket (2013. május).

Az online közönségmérést a Gemius végzi (gemiusAudience).

 

Ha szüksége van szakértői segítségre az adatokkal kapcsolatban, forduljon hozzánk bizalommal!

Megeshet, hogy a Gemius – bizonyos kategóriájú honlapok alacsony látogatószáma miatt – nem tud adatokat szolgáltatni egy adott tematikájú kategóriával vagy célcsoporttal kapcsolatban. Ilyen esetekben rugalmas megoldást javaslunk, pl. különböző korcsoportok vagy kombinált szocio-demográfiai jellemzők használatát.

A kutatásban résztvevő internetes populáció a korhatárok miatt változhat. Ez azért van, mert különböző strukturális kutatásokban különböző célcsoportok érhetőek (néhány országban kiskorú internetezőkkel kapcsolatban nincsen elérhető adat).

A kutatásban nem szerepel minden honlap. A nagyobb weboldalak vesznek részt a mérésben, amelyek mérését a hirdetők és kiadók is szorgalmazzák.

Nem minden országban érhetőek el a tematikus kategórák. Definiálásuk azon szervezetektől függ, amelyek piackutatást végeznek a Gemius-szal. Mindamellett külön kérésre lehetséges új tematikus kategória létrehozása.

Számíthat ránk, ha szüksége van szakmai konzultációra tanulmány írásánál vagy az adatok értelmezésénél.

 

lorem lorem lorem